Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - De prijs
Artikel 8 - Nakoming en extra garantie
Artikel 9 - Levering en uitvoering
Artikel 10 - Opschorting en ontbinding van de overeenkomst
Artikel 11 - Betaling
Artikel 12 - Klachtenregeling
Artikel 13 - Aansprakelijkheid
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 16 – Herverkoop en merkgebruik
Artikel 17 – Eigendommen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de wederpartij producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de wederpartij gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Koper/ wederpartij: de (rechts)persoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Club Nomad;
4. Dag: kalenderdag;
5. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
6. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de wederpartij of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan wederpartij aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de wederpartij wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat wederpartij en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Handelsnaam: Club Nomad BV
Website: www.clubnomad.nl en www.b2b-clubnomad.nl
E-mailadres: [email protected]
Ondernemingsnummer: 1022501348
Btw-identificatienummer: BE1022501348
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en diensten van Club Nomad en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en wederpartij.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de wederpartij beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de wederpartij zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de wederpartij ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de wederpartij op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de wederpartij langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de wederpartij zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van de algemene voorwaarden of situaties die niet in de algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van de algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de wederpartij mogelijk te maken. Als Club Nomad gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Club Nomad niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de wederpartij duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
4. De producten van Club Nomad worden met de hand vervaardigd. Dit houdt in dat geen enkel product gelijk is aan elkaar. Daarnaast kunnen er kleine oneffenheden en minimale afwijkingen in afmeting door ambachtelijke vervaardiging aanwezig zijn.
5. Het aanbod is vrijblijvend. Club Nomad is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de wederpartij van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de wederpartij het aanbod heeft aanvaard, bevestigt Club Nomad onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Club Nomad is bevestigd, kan de wederpartij de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Club Nomad passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de wederpartij elektronisch kan betalen, zal Club Nomad daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Club Nomad kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de wederpartij aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Club Nomad op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. Het mailadres van de vestiging van de ondernemer waar de wederpartij met klachten terecht kan; [email protected]
6. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht Bij producten
1. Daar www.b2b-clubnomad.nl een inkoopbestemming voor zakelijke klanten is, is er geen herroepingsrecht zoals bij consumenten, aangezien www.b2b-clubnomad.nl zich richt op zakelijke inkoop (B2B) en niet op consumenten (B2C). Het herroepingsrecht van 14 dagen geldt alleen voor aankopen door consumenten in de B2C-markt en is niet van toepassing op professionele eindgebruikers en wederverkopers.
2. Indien het maatwerk betreft en/of de producten op bestelling voor de klant in Marokko worden vervaardigd is er geen mogelijkheid tot het ontbinden of annuleren van de overeenkomst en is herroepingsrecht niet van toepassing.
Artikel 7 - De prijs
1. Partijen zullen bij het tot stand komen van de overeenkomst een prijs overeenkomen, welke in het aanbod staat vermeld.
2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief btw en andere heffing van overheidswege.
3. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is Club Nomad niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
4. Club Nomad hanteert vaste minimum prijzen. Retailprijzen zijn terug te vinden op www.clubnomad.nl en dienen vanaf het minimum verkoopbedrag gehanteerd te worden.
5. Club Nomad verwittigd de B2B klant indien er acties en/of kortingen op www.clubnomad.nl plaatsvinden op het reeds aangekochte product d.m.v. een persoonlijke mail of telefonisch contact.
Artikel 8 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. Club Nomad staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door Club Nomad, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de wederpartij op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien Club Nomad is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Indien Club Nomad de klacht gegrond acht, worden na overleg met de wederpartij de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De maximale vergoeding is, met in achtneming van het artikel aangaande aansprakelijkheid, gelijk aan de door klant betaalde prijs over het product.
4. Een eventuele garantie geldt niet indien: - de wederpartij de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken; - de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Club Nomad en/of op de verpakking behandeld zijn;
5. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 48 uur na levering aan Club Nomad schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden binnen 14 dagen na levering in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
Artikel 9 - Levering en uitvoering
1. Club Nomad zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de wederpartij aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de wederpartij geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de wederpartij geen recht op schadevergoeding.
4. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Club Nomad zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Club Nomad tot het moment van bezorging aan de wederpartij of een vooraf aangewezen en aan Club Nomad bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 10 - Opschorting en ontbinding van de overeenkomst
1. Club Nomad is bevoegd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten of te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van haar kan worden gevergd.
2. Club Nomad heeft het recht de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang op te schorten of te ontbinden indien de wederpartij in staat van faillissement wordt verklaard, in surséance van betaling verkeert, faillissement dan wel voorlopige surséance van betaling heeft aangevraagd of een regeling wenst te treffen met haar crediteuren ter afwending daarvan, er sprake is van beslaglegging, de wederpartij onder curatele wordt gesteld, de schuldsanering natuurlijke personen wordt aangevraagd of indien zij anderszins de beschikkingsbevoegdheid over haar vermogen of delen daarvan verliest.
3. Indien zich omstandigheden voordoen met betrekking tot personen en/of materiaal
waarvan Club Nomad zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedient of zich pleegt te bedienen, welke van dien aard zijn dat de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk dan wel dermate bezwaarlijk en/of onevenredig kostbaar wordt, dat naleving van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden gevergd, is Club Nomad bevoegd de overeenkomst op te schorten of te ontbinden.
4. Naast de in dit artikel genoemde gevallen waarin Club Nomad bevoegd is tot opschorting of ontbinding, zijn de vorderingen van Club Nomad op de wederpartij ook onmiddellijk opeisbaar in de volgende gevallen: - na het sluiten van de overeenkomst aan Club Nomad ter kennis gekomen omstandigheden geven Club Nomad goede grond te vrezen dat de wederpartij niet aan haar verplichtingen zal voldoen; - indien Club Nomad de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming en deze zekerheid uitblijft dan wel onvoldoende is; - indien de wederpartij overgaat tot staking of liquidatie van haar bedrijf of een belangrijk gedeelte daarvan of indien hiertoe een besluit wordt genomen;
5. Indien de wederpartij één of meer verbintenissen jegens Club Nomad niet of niet behoorlijk of niet tijdig nakomt, zijn alle overige (resterende) vorderingen van Club Nomad op de wederpartij onmiddellijk opeisbaar.
6. Een geval van opschorting of ontbinding laat het recht van Club Nomad schadevergoeding te vorderen onverlet.
Artikel 11 - Betaling
1. Goederen worden voor levering in rekening gebracht daar het maatwerk betreft. Goederen worden niet uitgeleverd voor de betaling is ontvangen.
Artikel 12 - Klachtenregeling
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 5 werkdagen na ontvangst van de levering volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Club Nomad
2. Bij Club Nomad ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Club Nomad binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de afnemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
3. De afnemer dient Club Nomad in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
Artikel 13 – Aansprakelijkheid
1. Een wederpartij, de koper daaronder begrepen, staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens de wederpartij aan Club Nomad verstrekte gegevens. Club Nomad is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens en onjuist gebruik van geleverde goederen.
2. Club Nomad is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het handelen of nalaten van de wederpartij, haar personeel of door haar ingeschakelde derden in het kader van de overeenkomst of daarmee samenhangende werkzaamheden.
3. Club Nomad is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
4. De aansprakelijkheid van Club Nomad, voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar gedane uitkering.
5. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Club Nomad beperkt tot het bedrag
van hetgeen wederpartij uit hoofde van de order verschuldigd is, zulks echter tot een maximum van € 2.500,-.
6. De wederpartij zal Club Nomad vrijwaren ten aanzien van eventuele aanspraken van derden voor schade die verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Club Nomad toerekenbaar is.
7. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Club Nomad of haar leidinggevende ondergeschikten.
8. Iedere vordering jegens Club Nomad vervalt door verloop van één jaar vanaf de dag waarop de werkzaamheden waarop de vordering betrekking heeft zijn verricht of hadden moeten zijn verricht.
Artikel 14 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen Club Nomad en de wederpartij waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de wederpartij zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de wederpartij op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 16 – Herverkoop en merkgebruik
1. Producten mogen enkel worden doorverkocht onder de bestaande merknaam Club Nomad en niet zonder merk, of als iets anders dan het merk.
2. Gebruik van de merknaam Club Nomad geldt gedurende de hele overeenkomst en voor alle producten die B2B zijn aangekocht.
Artikel 17 – Eigendommen
1. Het beeldmateriaal dat op de webshop, overige (social media) kanalen en voor andere doeleinden wordt gebruikt is eigendom van Club Nomad. Zonder enige overeenkomst tussen Club Nomad en derde is het niet toegestaan het beeldmateriaal voor doeleinden, uitdragend naar de buitenwereld te gebruiken.
2. Zonder enige overeenkomst met Club Nomad is het niet toegestaan om inkoopprijzen, www.b2b-clubnomad inclusief bedrijfsprofiel van B2B klant en overige bedrijfsgevoelige informatie te delen met derden.